rgo-lfp-cathode-img_assist-400x397

Katoda LFP poprawiona za pomocą grafenu

Naukowcy z Instytutu Technologii w Harbinie w Chinach oraz z Uniwersytetu Michigan w USA zademonstrowali poprawioną katodę (wzbogaconą o zredukowany tlenek grafenu) baterii LFP (lit-fosf-żelazo). Dzięki zastosowanej metodzie naukowcom udało stworzyć się kompozytową strukturę 3D o super powierzchni (główny powód stosowania grafenu w produkcji katod i anod to znacznie lepszy stosunek masy do rozmiaru).
LFP to ulepszona wersja Li-Ion dla zastosowań wysokoprądowych takich jak np. samochody, elektronarzędzia i inne. Nowy akumulator cehcuje się wysokim prądem rozładowania, brakiem zagrożenia związanego z wybuchem oraz długim cyklem życia. Na ten moment niestety gęstość energetyczna jest niższa niż odpowiednika Li-Ion.
Zaprezentowane badania pokazały jak naukowcy stworzyli kompozyt używając wzorca z niklowej pianki, która została pokryta wartwą tlenku grafenu. Następnie tlenek grafenu zredukował się co stworzyło syntezę nanocząsteczek LFP za pomocą prostej metody, która pozwala na użycie dużej ilości węglowego materiału.

Warstwowe modelowanie pozwoliło zespołowi naukowców na uzyskanie wymaganego kształtu o wymaganej sztywności, w tym przypadku, cechującego się wysokim przewodzeniem oraz wysoką twardością. To potwierdziło fakt, że baterie mogą być zarówno pojemne jak i wytrzymałe. Naukowcy przewidują, że nowa bateria znajdzie zastosowanie w „giętkiej” elektronice oraz wszędzie tam, gdzie potrzebne jest szybkie ładowanie.
Samochodowe baterie również będą ulepszone dzięki tej, nowej metodzie.

Jedna myśl na temat “Katoda LFP poprawiona za pomocą grafenu”

  1. Jedni czekają, drudzy opóźniać postęp przy pracach nad samochodem elektrycznym inni cuda robią aby zaistnieć ze swoim nowym wynalazkiem a czas już przynosi nowe rozwiązania w tej dziedzinie napędu elektryczny dla samochodów. to co jest dobre dzisiaj jutro możemy wrzucić do kosza. Panie Elon Musk Pańskie prace i kolegów nad bateria się kończą ten kierunek to dla klimatu gwoźdź do trumny, jeśli zostaniemy przy baterii zostaje nam tylko budowa małych elektrownie atomowe rozsiane po ziemi ten kierunek podoba się tym którzy nie chcą osłabić swe zyski. Rosnąca produkcja samochodów elektrycznych, to ilość samochodów będzie ograniczało zapotrzebowanie na ropę. Interesuje nas kontakt Pana Elon Musk, szefa Mazdy Masamichi Kogai , myślimy ze ci co boja się wychylać przyłączą się potem. potrzebne są w tym kierunku prawdzie reformy gospodarcze ,stawiamy na młode pokolenia które są bez obciążeń wolni od wszelkich nacisków prognacjach postępów pracy wspanialej przyszłości stabilnej gospodarki klimatu samochodów elektrycznych nieograniczonym zasięgiem, przejedziesz kule ziemska nie ładujesz nie tankujesz swój samochód. Potrzebny jest światowy patent dla tej energii grupa Jurgena 29.516

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *